Opdracht:

VluchtelingenWerk Rotterdam op de kaart zetten: contentcreatie, online communicatie en redactie.

Aanpak:

  • Mobiliseren en activeren medewerkers t.b.v. contentvoorziening
  • Social media: opzetten en redactie Rotterdamse facebookpagina
  • Interviews houden en uitwerken
  • Teksten schrijven en redigeren van artikelen, persberichten en eventverslagen
  • Ontwerpen, ontwikkelen en redigeren van wekelijkse interne nieuwsbrief
  • Opzetten lokaal communicatieteam en facebookredactie

Resultaat:

  • Actieve facebookpagina met 900 volgers in een halfjaar
  • 15 gepubliceerde interviews met statushouders, samenwerkingspartners, vrijwilligers en medewerkers
  • 2 videoreportages bij nieuwszender Open Rotterdam
  • Wekelijkse interne nieuwsbrief
  • Persberichten, eventverslagen en artikelen
  • Lokaal communicatieteam en facebookredactieteam
  • Professionele beeldbank